Ölüm mü? Yaşam mı?: Memati Baş

Daha dünyaya gelirken annesinin ölümüne sebep olan, ismi ölüm anlamına gelen Memati Baş; raconu, sadakati, dostluğu, abilerine olan sevgisi ve fedakarlığıyla gönüllerde taht kurmuş bir isimdir. Çakır'a "abi" diye hitap ederdi. Sonradan tanıyacağı Polat’a ise "Usta" diyordu. Çakır, Memati hapishanedeyken onu kollayıp gözetmiş sonrasında yanına almıştı. Bu sebepten ötürü Çakır’a karşı hep sadıktı. Çakır'ın vurulmasından sonra Polat ile birlikte altı babayı öldürmüştür. Onun derdi sevdiği insarladır. Amacı onları korumaktır, onlara kıyamaz Memati. Kesinlikle yanında olduğu insana yamuk yapmaz. Bağlandığı kişi için her şeyi göze alabilen birisidir o. Kendine de güvenen biri. Her bakışında kendine ne kadar güvendiği gözlenmektedir. Ölümünü de çok önceden tahmin etmiştir. Şöyle ki; Polat’la birlikte arabada geçen bir konuşması:

-Polat: Aşk?

-Memati: İstemem, o beni öldürür.

Diyerek aşkın onu öldüreceğini çok iyi bilir. Ama aşkta laftan anlamaz ki… 

Aşık olduğu kızdan sonra Ömer Baba ile aralarında şu konuşma geçmiştir:

-Niye bitti biliyo musun Ömer Baba

-Niye evladım

-Büyük konuştum. Hayatta bi kızı sevmem dedim, bizi bozar bu işler dedim. Gittim bi kıza tutuldum. İlk başta kaçamak dedik, erkeklik dedik ama sonra tutuluyosun.

-Koca güneş tutuluyo, ay tutuluyo bi Memati tutulmuş çok mu?

-Güneşin yüreği var mı? Yanıyo mu Ömer Baba?...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aşk konusunda Polat, tedavi olmasını öneriyordu Memati'nin. Şu konuşmayı da eklemeden geçmeyelim:

-Tedavi olmak mı? Ben kendimi tedavi ederim usta, edemez miyim? Merak etme, sana değil kafama sıkar giderim usta...

Böyle bir racon var mıdır be hocam. Şu sahneyi her izlediğimde içim kıpır kıpır oluyor, Memati'ye olan saygım daha da artıyor resmen. Keza bu sahnede kendine olan güvenini bir kez daha görüyoruz.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hayatı boyunca hep bi araftaydı. Adı ölüm olan bi adam yaşamanın mı daha iyi, ölmenin mi daha iyi olacağına karar veremedi. Şu konuşmadan da çok iyi anlıyoruz bunu:

-Senin adın ölüm ya. Şimdi yaşamaya başladın.

-Yaşamak istemiyorum.

-Ölmekte istemiyorsun.

-Utanıyorum böyle olmaya, böyle yaşamaya hatta böyle ölmeye.

-Utanmaktan en kötüsü, yitip gitmektir evladım. Kişinin kendine ettiğini dağ taş edemez. Ne kardeş, ne sevgili edemez.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

O da hata yapmadı mı? Yaptı. Racona ters işlerde yaptı. Abisinin kızıyla evlenmeye kalktı. Koskoca Çakır’ın kızıyla evlenecekti. Düğünü de yapıyordu. Ama bir kurşun engel oldu. O kurşunu sıkan adamı göstermedi senaristler. Sebebi belliydi. Normal yaşamda o adama sıkıntı yapmasınlar diye kurşunu sıkanın yüzünü göstermediler. Düşünün öyle bir karakterdi Memati!

Yorumlar

Popüler Yayınlar